دبی پارسی، دیوار فارسی شهر دبی

دبی پارسی، جدیدترین پلتفرم نیازمندیها، استخدام ، بازاریابی و درج آگهی مشاغل و انتشار تبلیغات شما در دبی و کشور امارات متحده عربی ویژه فارسی زبانان

دیوار دبی پارسی

Thursday 19th of September 2024
فرم مهاجرت و زندگی در امارات



10 نکته طلایی برای مهاجرت و کاریابی در دبی

مهاجرت و کاریابی در کشور امارات متحده عربی و شهر دبی

کشور امارات متحده عربی، یکی از کشورهای توسعه یافته حوزه خلیج فارس است که حدود ۹٫۹ میلیون نفر جمعیت دارد. از دسامبر سال ۱۹۷۱ میلادی به بعد، امارات متحده عربی به فدراسیونی متشکل از هفت شیخ‌نشین کوچک (ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، راس‌الخیمه، ام‌القوین و فجیره) تبدیل شد و از آن زمان امارات متحده عربی به سرعت توسعه یافت. مهاجرت به امارات به‌ دلیل زیرساخت‌ های مدرن، رخدادهای بین‌المللی و موقعیت آن به‌عنوان یک مرکز تجاری و حمل و نقل در خاورمیانه، مورد توجه بسیاری از افراد به ویژه تجار، قرار گرفته است.

اکثر مردم در جستجوی فرصت‌های شغلی مناسب برای داشتن یک زندگی بهتر و با امنیت هستند، از همین رو کشور امارات را به عنوان مقصدی ایده‌آل و رویایی در فهرست خود قرار می‌دهند. شهر دبی در کشور امارات، توانسته است در راستای رفاه اجتماعی و همچنین ارتقا کیفیت زندگی گام‌های مؤثری بردارد به نحوی که امروزه به‌عنوان یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان شناخته می‌شود و پنجمین مقصد جهانگردی در جهان است. در میان اتباع کشورهای منطقه، مهاجرت به امارات و اخذ اقامت دبی طرفداران بسیاری دارد.

مهاجرت به دبی یا همان اخذ اقامت دبی به همراه کاریابی و زندگی در دبی، با توجه به قوانین جاری مصوب شده در دولت امارات متحده عربی برای ایرانیان، دارای روند و شرایط و آگاهی از قوانینی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

1- مبحث مهاجرت و اخذ اقامت امارات را بایستی از مبحث کاریابی و اشتغال جدا نموده و هر موضوع از دیدگاه خاص خود ، بررسی نمود‌.

مهاجرت به دبی

2- در حال حاضر، امکان اخذ ویزای اقامت کارمندی و کارگری برای شهر وندان ایرانی وجود ندارد و این نوع ویزا از طرف دولت امارات صادر نمی شود. این موضوع از این بابت اهمیت دارد که درخواست های زیادی در خصوص تهیه ویزای شغلی وجود دارد. اما صاحبان کسب و کار در کشورهای خلیج از جمله امارات متحده عربی، امکان تهیه ویزای کارمندی را ندارند، حتی اگر نیاز به نیروی انسانی ماهر و فعال داشته باشند. بنابراین درخواستهای احتمالی از طرف جویندگان شغل نیز،  نتیجه ای به همراه نخواهد داشت. البته استثناهایی در این زمینه نیز، وجود دارد.

3- درحال حاضر، ۲ روش ممکن برای دریافت اقامت امارات وجود دارد.

  • افتتاح یک لایسنس جدید و دریافت ویزای پارتنر یا شریک برای شرکای لایسنس جدید
  • سرمایه گذاری در زمینه املاک و خرید ملک

4- شما در ابتدای مسیر مهاجرت بایستی با یکی از روش های زیر ، نسبت به اخذ اقامت دائم خود در کشور امارات متحده عربی، اقدام نمایید و پس از ورود به امارات، جهت کاریابی، پیدا نمودن شغل مناسب و کسب درآمد، فعالیت خود را آغاز کنید.

5- طبق شرایط مذکور، افرادی که قصد مهاجرت به امارات را دارند، بایستی برنامه و پلن تجاری مشخصی جهت راه اندازی کسب و کار در این کشور را داشته باشند. در غیر اینصورت، با افتتاح لایسنس جدید و ورود به امارات، بایستی شغل و کسب و کار جدید خود را به گونه ای انتخاب کنند که هزینه های مازاد و مضاعف اخذ اقامت خود را اعم از افتتاح لایسنس، هزینه اجاره مکان، هزینه تمدید لایسنس و هزینه های جاری سالیانه زندگی در امارات مانند اجاره مسکن را پوشش دهند.

6- در صورتیکه لایسنس تاسیس شده که شما پارتنر آن هستید با شغل و تجارت شما همخوانی ندارد، شما به عنوان اسپانسر اصلی، نمی‌توانید در موقعیت شغلی دیگری مشغول به کار شوید، اما افراد تحت تکفل شما، می‌توانند با تهیه مجوز از اداره کار امارات، در موقعیت شغلی دیگری ، مشغول به کار شوند‌. بنابراین، قبل از تهیه و افتتاح لایسنس در امارات، نوع لایسنس را با هدف شغلی خود، مطابقت دهید.

7- دولت امارات متحده عربی ، فقط اجازه اقامت در کشور امارات را می دهد و شما پس از گذشت چند سال (معمولا پس از گذشت ۵ سال ) نمی توانید درخواست پاسپورت این کشور را بدهید. این موضوع برای افرادی که چشم انداز بلند مدت برای مهاجرت دارند، بسیار مهم است.

8- بنابراین، پیشنهاد می شود قبل از تصمیم به مهاجرت به امارات ، با ویزای توریستی به دبی مسافرت نمایید و بررسی های میدانی لازم را انجام داده و حتی با چند مشاور مهاجرت آشنا به قوانین امارات و مورد اطمینان خود، مشورت نمایید.

9- پیشنهاد مهمتر اینکه در صورتیکه با خانواده قصد مهاجرت به امارات را دارید، قدم به قدم پیش بروید و پس از پایدار شدن وضعیت اقامت و اشتغال فرد اسپانسر، نسبت به اخذ ویزای سایر اعضا خانواده اقدام نمایید تا زمانیکه درآمد و  حمایت مالی و معیشتی لازم برای سایر اعضا خانواده را داشته باشید‌.

10- در حال حاضر، مدت زمان ویزای اقامت در امارات ۲ سال است و بنابر تصمیمات اداره مهاجرت امارات ممکن است زمان انواع ویزای توریستی یا اقامت ، تغییر نماید.

 

enlightenedدر یک جمع بندی کلی، شما جهت ورود به کشور امارات و اخذ ویزای اقامت این کشور، نیاز به سرمایه گذاری اولیه دارید و نکته مهمتر اینکه شغل شما بایستی جوابگوی هزینه زندگی روزمره و هزینه های مضاعف شرکت ثبت شده در امارات متحده عربی باشد.

 

شما، می توانید فرم مهاجرت به دبی را با دقت تکمیل نمایید تا در خصوص پیش نیازهای لازم برای مهاجرت با شما مشاوره لازم را انجام داده و پاسخگوی بسیاری از پرسش های شما باشیم.

 


منبع : دبی پارسی

مطالب مشابه


سفارش و تهیه غذای ایرانی در دبی

امارات سومین هواپیمایی برتر دنیا شد.

افتتاح مرکز هوش مصنوعی در دبی

نحوه بررسی بلک پوینت گواهینامه رانندگی در امارات

‏ عملیات بارور کردن ابرها در امارات چگونه انجام می‌شود؟

تخلف های پارکینگ در دبی که باید آن‌ها را بدانید.



صفحه اصلی / اخبار و مقالات