دبی پارسی، دیوار فارسی شهر دبی

دبی پارسی، جدیدترین پلتفرم نیازمندیها، استخدام ، بازاریابی و درج آگهی مشاغل و انتشار تبلیغات شما در دبی و کشور امارات متحده عربی ویژه فارسی زبانان

دیوار دبی پارسی

Thursday 19th of September 2024
فرم مهاجرت و زندگی در امارات



در صورت تصادف بین اسکوتر برقی و خودرو چه کسی باید خسارت پرداخت کند؟

در صورت تصادف بین اسکوتر برقی و خودرو چه کسی باید خسارت پرداخت کند؟

 

اسکوترها و موتورسیکلت های الکترونیکی می توانند تهدیدی برای رانندگان و عابران پیاده باشند زیرا نه ثبت نام شده اند و نه پوشش بیمه دارند.

 

این یک سوال مهم را ایجاد می‌کند که در صورت تصادف یک اسکوتر الکترونیکی با یک وسیله نقلیه، چه کسی هزینه خسارت را متحمل می شود. بین ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ در دبی در تصادفات مختلف مربوط به اسکوترهای الکترونیکی و دوچرخه، ۴ نفر کشته و ۲۵ نفر مجروح شدند.

 

پلیس دبی در شش ماهه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۷۸۰۰ تخلف رانندگی ثبت کرده و ۴۴۷۴ اسکوتر الکترونیکی و دوچرخه را توقیف کرده است. این بدان معناست که روزانه حدود ۴۳ تخلف رانندگی ثبت شده و ۲۴ اسکوتر یا دوچرخه الکترونیکی توسط ماموران دبی توقیف می‌شود.

 

 اگر صاحب خودرو مقصر باشد

 

در صورت بروز حادثه ای که مقصر آن صاحب خودرو باشد، اگر راننده خودرو بیمه جامع وسیله نقلیه داشته باشد، بیمه گذار خسارت وارده به خودرو و اسکوتر برقی را پرداخت خواهد کرد. اما اگر راننده وسیله نقلیه دارای بیمه شخص ثالث باشد، بیمه‌گذار خسارات وارده به اسکوتر الکترونیکی را پرداخت می‌کند در حالی که راننده موظف به پرداخت خسارت خودروی خود خواهد بود.

 

 اگر اسکوتر برقی مقصر باشد

 

اگر راننده اسکوتر الکترونیکی مقصر باشد، راننده خودرو -چه بیمه جامع یا شخص ثالث داشته باشد- توسط شرکت بیمه خودش غرامت می گیرد. در برخی موارد، شرکت بیمه پس از آن پرونده ای را علیه سواری که مسئول خسارات وارده است تشکیل می‌دهد.

 

وی افزود: «در صورتی که راکب اسکوتر الکترونیکی در این حادثه مجروح شود و خودش مقصر باشد، راننده/مالک وسیله نقلیه مسئولیتی در قبال آسیب وارده به راننده اسکوتر الکترونیکی نخواهد داشت.»

 

خسارات وارده به اسکوتر الکترونیکی معمولاً تحت پوشش بیمه خودرو قرار نمی گیرد و هزینه تعمیرات را به عهده مالک اسکوتر برقی خواهد بود مگر اینکه به صورت خصوصی توافق شده باشد.

 

اگر راکب اسکوتر برقی در تصادفی که مقصر باشد مجروح شود، صاحب وسیله نقلیه جریمه یا مسئولیتی نخواهد داشت. در این صورت، ممکن است بیمه‌نامه‌های خود اسکوتر الکترونیکی، مانند بیمه درمانی، برای پوشش صدمات آنها فعال شود.

 

 پوشش بیمه‌ای اسکوترهای الکترونیکی؟

 

شرکت‌های بیمه در امارات در حال حاضر سیاست‌های خاصی را برای اسکوترهای الکترونیکی و موتورسیکلت برقی ارائه نمی‌کنند. با این حال، با افزایش استفاده از آنها، به ویژه در مناطق شهری، بیمه‌گران باید این سیاست‌ها را توسعه دهند.

 

در حال حاضر، با توجه به اینکه هیچ الزام قانونی برای صدور مجوز برای اسکوترهای الکترونیکی و موتورسیکلت‌های برقی وجود ندارد، ضریب نفوذ بیمه در این بخش در امارات بسیار کم است.


منبع : دبی پارسی

مطالب مشابه


هواپیمایی امارات بهترین شرکت هوایی خاورمیانه و جهان در سال ۲۰۲۳ لقب گرفت.

سیستم حمل و نقل در شهر دبی

بازار چینی دبی کجاست؟

پارکینگ دبی مال، 4 ساعت 40 درهم، 6 ساعت 80 درهم

سوق کبیر دبی کجاست؟

حمایت ۱۵۰ میلیون درهمی از اینفلوئنسر های دبی



صفحه اصلی / اخبار و مقالات